vrijdag 10 januari 2014

Stil

Foto Arie Mastenbroek
(foto: Arie Mastenbroek)
Vanmorgen was ik op weg naar een afspraak. En reed door de prachtige Bommelerwaard. De wegen waren stil en voor mij ontvouwde zich een sereen landschap van weggetjes, water en bomen. Zo'n moment waarop je je voorstelt dat de wereld er héél even alleen maar voor jou is. En je welkom heet in stille schoonheid. Zo'n zelfde gevoel heb ik weleens als ik 's nachts naar huis rijd. Of als ik een keer heel vroeg op pad moet. 

En toen ik daar reed besloot de mp3-speler om mijn rit te laten begeleiden door een stukje koninklijke (want uit King Arthur) muziek van Henry Purcell. En zonder daar zweefkezerig over te willen doen: dat is puur geluk in een notendop. Alles valt samen. En is goed. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten