vrijdag 4 april 2014

De schrijfster

Dick Bruna - De schrijfster












Of ik echt schrijfster wilde worden toen ik klein was, ik weet het niet.
Wat ik me herinner van de bekende lijstjes ...
* prinses
* stewardess
* kapster
* Pippi Langkous

Wel ben ik ooit heel ambitieus aan een boek begonnen. In een multomap. Ik denk een blaadje of twee, drie. Ik was misschien negen of tien. Het boek kwam er niet. Maar ik heb wel altijd, altijd geschreven. Stapels, stapels, stapels.

Dit oude bibliotheekboekje van Dick Bruna kreeg ik een paar jaar geleden. Omdat ik toch een beetje schrijfster ben geworden. Ook al 'lig' ik dan wel niet bij Scheltema.

Nou ja, en er is natuurlijk ook een écht boek.

(Als ik dit Bruna-boekje had geschreven had ik * speaks humbly * de laatste zin zo gedraaid dat hij wél rijmde.) (Nou wie weet ga ik nog eens zoiets doen. Ooit.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten