zaterdag 19 juli 2014

Zomer

"Als je de hele dag in de airco zit krijg je het net zo goed warm, hoor."
"Gewoon lekker binnen blijven, dat is nog het beste."
"Het is hier altijd meteen zo extreem, eerst is het gewoon fris en nou is het inééns hartstikke heet."

Het is zomer in Nederland. Echt zomer. Ideale gelegenheid om allerlei weerfilosofische uitspraken te debiteren. En ik hoor mezelf eraan meedoen.

Maar sinds gisteren ben ik de zomer echt in gegaan. En heb ik de warmte omarmd. Last zit in weerstand, daarom ga ik mee met de stroom. Nou ja, stroom, er stroomt niet zo heel erg veel met deze warmte, máár ik stel mij een terras met een briesje voor. En een dramatic view. De schaduw van een eeuwenoude boom valt over de tafel. En op die tafel staat een verfrissend glas wijn. Met wat leuk gesnack eromheen.

Het is zomer. Été. Verano. Estate. Haf. Καλοκαίρι. Verão. Summer.
Heerlijk.
In alle talen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten