maandag 23 juni 2014

Afhakers

Ik kan de woorden 'scoren', 'winnen' en 'donder(s)' nu al niet meer horen. En we moeten nog een paar weken.

#WK2014 en de commercie haakt in. Daar zitten bijzondere drama's tussen. Ik denk aan vergezocht inhaakwerk als 'merggijpjes' (die onbegijpelijk lekker zouden zijn - die begreep ik mét -r- destijds al niet van de snoepjesfabrikant. Want als consument denk je blijkbaar: als ze dáár vandaan komen, dan koop ik ze niet, want daar maken ze heel erg smerige snoepjes. Tot je erachter komt (hoe, als je ze niet koopt?) dat ze lekker zijn. Onbegrijpelijk! Maar dit terzijde) en 'Als één kaasblok achter Oranje' (met dank aan Slechte Slogans). Maar het wemelt ook van de advertenties waarin volop wordt opgesteld (vaak in elftallen; ik zie reclamemakers zenuwachtig op de tafel trommelen: we hebben er negen, kom op jongens, we moeten er nog twee) en naar één doel toegewerkt. En van teksten over gehakt- en andere ballen die er lekker ingaan. Aanvallen (het liefst als 'aanvalluuuuhhhhh' - aantallen u's en h's zelf te verzinnen) doet het ook altijd goed.

En nu kun je ook, met een fles wodka achter de kiezen denk ik dan, spitsen als spiezen zien.  En dan heb ik het nog niet eens over het spatieleed.

Ik haak af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten